مانیفست زندگی یک هنرمند(بخش دوم و پایانی)
➖ نوشتهی مارینا آبراموویچ
12 . ارتباط هنرمند با تنهایی:
- یک هنرمند باید زمانی را برای تنهایی طولانی ایجاد کند.
- تنهایی بسیار حائز اهمیت است.
- دور از خانه.
- دور از آتلیه.
- دور از خانواده.
- دور از دوستان.
- یک هنرمند باید دوره های زمانی بلندی را در کنار آبشارها بگذراند.
- یک هنرمند باید دوره های زمانی بلندی را در کنارآتشفشان در حال فوران بگذراند.
- یک هنرمند باید دوره های زمانی بلندی را به رودخانه های خروشان نگاه کند.
- یک هنرمند باید دوره های زمانی بلندی را به افق، نقطه ای که اقیانوس و آسمان به هم می رسند نگاه کند.
- یک هنرمند باید دوره های زمانی بلندی را به ستاره های آسمان شب نگاه کند.
_____________
13 . راه و روش هنرمند در ارتباط با کار:
- یک هنرمند باید از هر روز به کارگاه رفتن اجتناب کند.
- یک هنرمند نباید مثل کارمند بانک با برنامه های کاری اش برخورد کند.
- یک هنرمند باید کار و زندگی اش را زمانی که یک ایده در خواب یا در جریان یک روز به شکل یک الهام که به شکلی غافلگیر کننده به سراغش می آید، کشف کند.
- یک هنرمند نباید خودش را تکرار کند.
- یک هنرمند نباید بیش از اندازه تولید کند.
- یک هنرمند باید از آلودگی در اثرش اجتناب کند.
- یک هنرمند باید از آلودگی در اثرش اجتناب کند.
- یک هنرمند باید از آلودگی در اثرش اجتناب کند.
_____________
14 . دارایی یک هنرمند:
- راهبان بودایی نه چیز را به عنوان دارایی توصیه می کنند:
یک ردای بلند برای تابستان.
یک ردای بلند برای زمستان.
یک جفت کفش.
یک کاسه برای درخواست غذا.
یک پشه بند.
یک کتاب مقدس.
یک چتر.
یک حصیر برای خوابیدن.
یک عینک در صورت لزوم.
- یک هنرمند باید تصمیم بگیرد که کمترین میزان تعلقات را داشته باشد.
- یک هنرمند باید بیشترین میزان را از کمترین داشته باشد.
- یک هنرمند باید بیشترین میزان را از کمترین داشته باشد.
- یک هنرمند باید بیشترین میزان را از کمترین داشته باشد.
_____________
15 . لیستی از دوستان یک هنرمند:
- یک هنرمند باید دوستانی داشته باشد که شادش کنند.
- یک هنرمند باید دوستانی داشته باشد که شادش کنند.
- یک هنرمند باید دوستانی داشته باشد که شادش کنند.
_____________
16 . لیستی از دشمنان یک هنرمند:
- دشمنان بسیار مهم هستند.
- دالای لاما گفته است که خیلی ساده می شود برای دوستان دلسوزی کرد اما دلسوزی برای دشمنان بسیار دشوار است.
- یک هنرمند باید بخشیدن را یاد بگیرد.
- یک هنرمند باید بخشیدن را یاد بگیرد.
- یک هنرمند باید بخشیدن را یاد بگیرد.
_____________
17 . سناریوهای مختلف برای مردن:
- یک هنرمند باید به فناپذیری خود آگاه باشد.
- برای یک هنرمند، نه تنها چگونه زندگی کردنش مهم است بلکه چگونگی مرگش هم بسیار اهمیت دارد.
- یک هنرمند باید در آثارش به دنبال نشانه های سناریوهای مختلف مرگ بگردد.
- یک هنرمند باید آگاهانه و بدون ترس بمیرد.
- یک هنرمند باید آگاهانه و بدون ترس بمیرد.
- یک هنرمند باید آگاهانه و بدون ترس بمیرد.
_____________
18 . سناریوهای مختلف برای مراسم خاکسپاری:
- یک هنرمند باید قبل از مراسم خاکسپاری دستورالعملی ارائه کند تا همه چیز همانطور که می خواسته انجام شود.
- مراسم خاکسپاری آخرین اثر هنری یک هنرمند قبل از رفتن است.
- مراسم خاکسپاری آخرین اثر هنری یک هنرمند قبل از رفتن است.
- مراسم خاکسپاری آخرین اثر هنری یک هنرمند قبل از رفتن است.